ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 藍野大学紀要
  2. 第34巻

4年次を対象としたハイブリッド型統合看護学実習で学生が感じた困難と克服方法

https://aino.repo.nii.ac.jp/records/808
https://aino.repo.nii.ac.jp/records/808
48e3f8b5-7d6f-4496-a137-e698652c798d
名前 / ファイル ライセンス アクション
⑤松本他:ハイブリッド型統合実習での困難と克服方法.pdf 4年次を対象としたハイブリッド型統合看護学実習で学生が感じた困難と克服方法 (787.9 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-12-09
タイトル
タイトル 4年次を対象としたハイブリッド型統合看護学実習で学生が感じた困難と克服方法
言語 ja
タイトル
タイトル Student difficulties and how to overcome them in hybrid integrated nursing practice
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ハイブリッド型実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 統合看護学実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 covid-19
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12834715
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 松本, 晃子

× 松本, 晃子

ja 松本, 晃子
ISNI

ja-Kana マツモト, アキコ

en Akiko, Matsumoto

Search repository
西上, あゆみ

× 西上, あゆみ

ja 西上, あゆみ
ISNI

ja-Kana ニシガミ, アユミ

en Ayumi, Nishigami

Search repository
長井, 雅代

× 長井, 雅代

ja 長井, 雅代
ISNI

ja-Kana ナガイ, マサヨ

en Masayo, Nagai

Search repository
宮岡, 裕香

× 宮岡, 裕香

ja 宮岡, 裕香
ISNI

ja-Kana ミヤオカ, ユウカ

en Yuka, Miyaoka

Search repository
賈, 玉てい

× 賈, 玉てい

ja 賈, 玉てい
ISNI

en Yuting, Jia

Search repository
奥田, 裕太

× 奥田, 裕太

ja 奥田, 裕太
ISNI

ja-Kana オクダ, ユウタ

en Yuta, Okuda

Search repository
中野, 玲子

× 中野, 玲子

ja 中野, 玲子
ISNI

ja-Kana ナカノ, レイコ

en Reiko, Nakano

Search repository
著者所属(日)
藍野大学
著者所属(日)
藍野大学
著者所属(日)
藍野大学
著者所属(日)
藍野大学
著者所属(日)
元藍野大学
著者所属(日)
京都府立医科大学大学院
著者所属(日)
藍野大学
抄録(日)
内容記述タイプ Abstract
内容記述 目的:オンラインツールと対面型を併用したハイブリッド型統合看護学実習における学生の困難とその克服方法について明らかにする.方法:2020年度実習を行った4年生94名を対象とし,「実習の目的を達成するにあたり,困難であったこととそれをどのように克服したか」についての課題レポートを質的帰納的に分析した.結果:同意の得られた11名すべてを分析対象とした(回収率11.7%).学生の困難として,【実習に由来する困難】と【学生の資質に由来する困難】の2つのカテゴリーが明らかとなった.内容はハイブリッド型に由来する困難より,統合看護学実習に由来するものが多く見られた.克服方法として【実習に対する克服方法】と【学習に対する克服方法】の2つのカテゴリーが明らかとなった.考察:達成すべき目標については学ぶことができたが,学生の入職後を見据えた臨床現場の実際を取り入れた教育の導入の必要性が示唆された.(著者抄録)
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Objective: To clarify student difficulties and how to overcome them in hybrid integrated nursing practice that uses both online tools and face-to-face. Method: Qualitatively inductively report on the challenges of "what was difficult in achieving the purpose of the training and how to overcome it" for 94 fourth-year students who conducted the training in 2020 analyzed. Results: Two categories of student difficulties were identified: [difficulties derived from practical training] and [difficulties derived from student qualities]. In terms of content, more difficulties were found to be derived from integrative nursing practice than from the hybrid type. Two categories of methods for overcoming difficulties were identified: [methods for overcoming difficulties in practice] and [methods for overcoming difficulties in learning]. Discussion: Although we were able to learn about the goals to be achieved, it was suggested that there is a need to introduce education that incorporates the reality of clinical practice with an eye to after the students enter the workforce.
言語 en
書誌情報 ja : 藍野大学紀要
en : Bulletin of Aino University

巻 34, p. 45-53, 発行日 2022-08-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2433-8745
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:21:55.267719
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3