ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. AINO JOURNAL
  2. Vol.15(2017.3.31)

Relationship between behavioral characteristics and motor coordination skills in early childhood

https://aino.repo.nii.ac.jp/records/765
https://aino.repo.nii.ac.jp/records/765
9a63927b-c038-4cc1-965f-5f6dfadb8b2c
名前 / ファイル ライセンス アクション
03-AIJ1504-03-Hiroyuki 03-AIJ1504-03-Hiroyuki TANBA (75.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-07-09
タイトル
タイトル Relationship between behavioral characteristics and motor coordination skills in early childhood
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 early childhood, behavior characteristics, motor coordination skills
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Tanba, Hiroyuki

× Tanba, Hiroyuki

en Tanba, Hiroyuki

ja ISNI

Search repository
Onishi, Mitsuru

× Onishi, Mitsuru

en Onishi, Mitsuru

ja ISNI

Search repository
Bito, Sachiko

× Bito, Sachiko

en Bito, Sachiko

ja ISNI

Search repository
Koike, Shinichi

× Koike, Shinichi

en Koike, Shinichi

ja ISNI

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Many studies have reported behavior problems of children attending kindergartens and nursery schools. Of the various reasons for such problems, motor performance is considered one possible factor. In this study, the background of behavioral characteristics was analyzed by measuring motor coordination skills of children aged between 4 and 6 years old who attend kindergartens and nursery schools. As the results, a significant difference was observed in motor coordination skill scores of children with hyperactivity / inattention, peer relationship problems, and prosocial behavior problems and those of children in a normal group. Understanding the background of childrenʼs behavior problems by measuring their motor coordination skills may enhance the comprehension of behavioral characteristics, suggesting the possibility of a major change in support for children in their early childhood.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 就学前児を対象に、子供の強さと困難さアンケート(SDQ)を用いて、行動特性と運動協調性との関連を調べた。さらに、問題のある就学前児の運動協調性の特性を分析するため、健常児群と要支援児群とで比較した。対象は4〜6歳の児童300名(男児151名、女児149名)とした。運動協調性の評価にはMovement Assessment Battery for Children第2版(MABC-II)を用いた。SDQおよびMABC-IIの主要項目において、健常児群と要支援児群(多動/不注意、仲間関係の問題、向社会的行動の問題)との間で手先の器用さとバランスに有意差が認められた。SDQおよびMABC-IIの副次項目において、健常群と要支援児群(多動/不注意、情動性症状、仲間関係の問題、向社会的行動の問題)との間でビーズ通し、線引き、片足立ち、かかと歩行において有意差が認められた。
言語 ja
書誌情報 en : AINO JOURNAL

巻 15, 号 1, p. 21-27, ページ数 7, 発行日 2017-03-31
出版者
出版者 AINO GAKUIN
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-480X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:26:04.084937
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3