ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. AINO JOURNAL
  2. Vol.16(2018.3.31)

Derived learning from the observed outcomes in "flipped" classroom

https://aino.repo.nii.ac.jp/records/783
https://aino.repo.nii.ac.jp/records/783
a59c568a-7211-4230-ab9f-31326823d655
名前 / ファイル ライセンス アクション
Derived Derived learning from the observed outcomes in a ❝flipped❞ classroom (453.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-07-13
タイトル
タイトル Derived learning from the observed outcomes in "flipped" classroom
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 flipped classroom, active learning, IT technology
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Hori, Hirofumi

× Hori, Hirofumi

en Hori, Hirofumi

ja ISNI

Search repository
Aoyama, Hiroki

× Aoyama, Hiroki

en Aoyama, Hiroki

ja ISNI

Search repository
Sugimoto, Akifumi

× Sugimoto, Akifumi

en Sugimoto, Akifumi

ja ISNI

Search repository
Yamashina, Yoshihiro

× Yamashina, Yoshihiro

en Yamashina, Yoshihiro

ja ISNI

Search repository
Hirayama, Tomoko

× Hirayama, Tomoko

en Hirayama, Tomoko

ja ISNI

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The flipped classroom is a method in which a lecturer provides a video recording for learners to watch prior to the lecture and discusses the contents of the recording during inclass time. It has attracted attention as a method of active learning. Although explicit introduction of active learning is required in university education, there exists a gap in home-study time that needs to be rectified. In order to examine how studentsʼ outcomes change via flipped classroom learning, we utilized a questionnaire and confirmed the results by comparing them. We conducted a flipped classroom to let students lead the class in classes offered at the university. We analyzed the results via a questionnaire and changes in the studentsʼ grades. Comparison of the grades achieved demonstrated that the flipped classroom resulted in overall grade improvement and the number of students receiving lower grades decreased. Moreover, the questionnaire indicated that learning time outside the classroom markedly increased. As students prepared for flipped lessons via group learning, both the reparation time and motivation for classes increased. The aim
of improving motivation to learn was achieved. However, due to the rapid increase in the home-study time, the learning time for other lessons decreased, and disassociation with other students also exposed negative aspects.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 理学療法学科の3年次学生98名に反転授業を用いた臨床推論の授業を行い、授業アンケート結果および試験成績について、反転授業を用いなかった前年度の学生と比較した。成績評価値を比較した結果、反転授業による全般的な成績向上および低成績者の減少が認められた。アンケート調査の結果、授業以外の学習時間の著しい増大がみられた。反転授業のためにグループで予習をするため、予習時間および授業への動機づけが増大した。学習への動機づけの点では目的を達成できたが、自宅学習時間が急に増加したため、他の科目の学習時間が減り、他の学生との交流が減っていた。
言語 ja
書誌情報 en : AINO JOURNAL

巻 16, 号 1, p. 35-39, ページ数 5, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 AINO UNIVERSITY
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-480X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:21:02.086146
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3