ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 藍野学院紀要
  2. 第20巻

2校間の比較によるN式確信度反映型多肢選択試験の検討

https://aino.repo.nii.ac.jp/records/570
https://aino.repo.nii.ac.jp/records/570
505fb1c8-188f-4ee8-b2e9-3acf179acf4c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005223120.pdf KJ00005223120.pdf (847.3 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-27
タイトル
タイトル 2校間の比較によるN式確信度反映型多肢選択試験の検討
タイトル
タイトル A study on a multiple-choice-test method reflecting the degree of confidence (N method) by comparison of two nursing colleges
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 多肢選択試験
キーワード
主題Scheme Other
主題 4肢択一方式
キーワード
主題Scheme Other
主題 新解答方式(N式)
キーワード
主題Scheme Other
主題 確信度
キーワード
主題Scheme Other
主題 解答傾向
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 multiple-choice test
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 choosing one of four options
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 a new method of answering questions (N method)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the degree of confidence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 answering patterns
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10553513
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 野村, 公寿

× 野村, 公寿

ja 野村, 公寿
ISNI

ja-Kana ノムラ, キミヒサ

en Kimihisa, Nomura

Search repository
足利, 学

× 足利, 学

ja 足利, 学
ISNI

ja-Kana アシカガ, マナブ

en Manabu, Ashikaga

Search repository
大野, 知代

× 大野, 知代

ja 大野, 知代
ISNI

ja-Kana オオノ, トモヨ

en Tomoyo, Ohno

Search repository
河村, 圭子

× 河村, 圭子

ja 河村, 圭子
ISNI

ja-Kana カワムラ, ケイコ

en Keiko, Kawamura

Search repository
Nomura, Kimihisa

× Nomura, Kimihisa

en Nomura, Kimihisa

Search repository
Ashikaga, Manabu

× Ashikaga, Manabu

en Ashikaga, Manabu

Search repository
Ohno, Tomoyo

× Ohno, Tomoyo

en Ohno, Tomoyo

Search repository
Kawamura, Keiko

× Kawamura, Keiko

en Kawamura, Keiko

Search repository
著者所属(日)
藍野大学医療保健学部
著者所属(日)
藍野大学医療保健学部
著者所属(日)
藍野大学医療保健学部
著者所属(日)
兵庫大学健康科学部
著者所属(英)
en
Faculty of Nursing and Rehabilitation, Aino University
著者所属(英)
en
Faculty of Nursing and Rehabilitation, Aino University
著者所属(英)
en
Faculty of Nursing and Rehabilitation, Aino University
著者所属(英)
en
Faculty of Health Science, Hyogo University
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 原著
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Original Paper
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 我々は4肢択一式多肢選択試験において,解答に対する確信度を知るための新しい解答方式(N式)を考案した。すなわち,受験者が解答に自信があるときは1つ,自信がなくて迷うときは可能性の高い方から2つの答えを選択させた。その場合,正答に対する配点は自信があって正答するほど高くなることを明記しておいた。看護系の2短大(グループI,グループIIとする)において,同一教員が担当した専門基礎科目(医学関連科目)の試験でこの方法を実施した。対象者はグループIでは延べ924名,グループIIでは延べ1,192名であった。確信度に応じた解答の分布を両グループにおいて比較し,本方式の有用性を検討した。その結果は次の通りであった。1)両グループの地域および実施時期は異なっていたが,自信の有無に関しての解答傾向およびそれらの正答率は類似していた。このことから本方式が両グループにおいて同じように理解されており,様々なグループで実施,比較ができ,有用であることが示唆された。2)自信をもって解答した問題数とその正答率によって5群に分類すると,両グループの学生の解答傾向を知ることができた。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In the present research we have developed a new method of answering questions (N method), which enables examiners to estimate the degree of examinees' confidence in giving correct answers, in multiple-choice tests of choosing one of four options in principle. Examinees are requested to select just one answer only if confident enough. When they are not so confident they are allowed to select two answers considered to be the most and the second most likely. Examinees are informed in advance that different marks are to be given for a correct answer according to the degree of confidence. This method has been implemented in two nursing colleges (Groups I and II), during the tests in fundamental health science (medical) subjects administered by the same teacher. The total numbers of examinees are 924 and 1,192 respectively. We compared the two groups in terms of the distribution of answers and the degree of confidence in order to investigate the usefulness of this method. The results are as follows:1) Performances of both groups are rather similar in terms of the degree of confidence and the rate of giving correct answers, though the two colleges are located in different regions and the tests were implemented at different times. This suggests that the two groups' comprehension of the method is almost the same and that the method may be useful enough because it can be applied to various groups and the results can be compared. 2) By dividing examinees into five groups based on the number of answers given with confidence and the rate of their correctness, answering patterns of students will show.
書誌情報 藍野学院紀要
en : Bulletin of Aino Gakuin

巻 20, p. 1-7, 発行日 2007-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 3
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00005223120
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09186263
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:23:37.328312
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3