ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 藍野学院紀要
  2. 第14巻

学生による本学のアドバイザー制度の評価

https://aino.repo.nii.ac.jp/records/462
https://aino.repo.nii.ac.jp/records/462
22d413b9-241f-49ad-8f25-194f0f1f97a9
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00002358804.pdf KJ00002358804.pdf (795.4 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-27
タイトル
タイトル 学生による本学のアドバイザー制度の評価
タイトル
タイトル Evaluation of the adviser-system by students in a college
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 アドバイザー制度
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 アドバイザー教員
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 adviser-system
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing student
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 adviser
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10553513
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 緒方, 巧

× 緒方, 巧

ja 緒方, 巧
ISNI

ja-Kana オガタ, タクミ

en Takumi, Ogata

Search repository
Ogata, Takumi

× Ogata, Takumi

en Ogata, Takumi

Search repository
著者所属(日)
藍野学院短期大学
著者所属(英)
en
Aino Gakuin College
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 調査報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Report
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本学は,開学時より学生への支援として,アドバイザー制度を実施してきた。アドバイザーの役割は,学生生活の諸問題に対して相談にのりアドバイスを与えたり,学業成績に関する情報提供や個別指導を行うなどである。今回,アドバイザー制度に対する学生の活用の実態と期待内容を明らかにするために,1年生から3年生までの在校生を対象に質問紙調査を行った。その結果,70%以上の学生がアドバイザー制度を積極的に活用していないにも関わらず,80%以上の学生がアドバイザー制度の存続やアドバイザー教員を必要としていることが示された。活用度が低い理由として,青年期にある学生にとって最も身近なサポーターは友人や親であること,またアドバイスを必要とした場合,自分のアドバイザー教員でなく他の教員に相談することなどが明らかになった。さらにアドバイザー教員には,親しみやすさなどの心理的配慮や積極的な関わりを求めていることが示された。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The adviser-system to support students has been adopted since our nursing college was founded. The role of advisers is expected to respond to the students who have various problems on their student lives, to give information on school records and to instruct them individually. In the present study questionnaires were given to the students, from the first to the third year, to find their actual conditions and expectation to the adviser-system. The results were the following : More than 80% of the students considered that they needed the adviser-system, although more than 70% of the students did not utilize the adviser-system actively. The reasons why the students did not fully utilize this system were mainly because when the students needed advice, they did not find their adviser teachers in the campus or they felt that the teachers looked too busy to respond to the students. Thus, the students' real situation was : first, when the students needed advisers, they consult their friends and parents ; second, the students select other teachers then their adviser teachers ; third, the students accordingly seemed to look for intimate relation with their adviser teachers.
書誌情報 藍野学院紀要
en : Bulletin of Aino Gakuin

巻 14, p. 83-91, 発行日 2001-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 13
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00002358804
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09186263
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:25:16.176404
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3