WEKO3
アイテム
循環過程を用いた体験学習を試みて
https://aino.repo.nii.ac.jp/records/444
https://aino.repo.nii.ac.jp/records/444c57acd3a-8ab5-4847-b4f9-590728a841be
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-27 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 循環過程を用いた体験学習を試みて | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A Study by Personal Experience Using Learning Cycle | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 循環過程 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 体験学習 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 自己理解 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 相互理解 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | learning cycle | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | experiential learning | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | self-understanding | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | mutual understanding | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10553513 | |||||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | P | |||||||||||||
著者 |
下村, 明子
× 下村, 明子
× Shimomura, Akiko
|
|||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||
藍野学院短期大学 | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Aino Gakuin College | ||||||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 事例報告 | |||||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | Report | |||||||||||||
抄録(日) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 自己理解と,対人関係における相互理解が得られることを目的に,循環過程を用いた体験学習を9名の総合演習の受講生に実施した。客観的に自己を見つめることができるように,総合演習の前後に自己評価チェックリスト用いた。その結果,総合演習前には,4名の学生が大学生の平均値を下まわっていたが,総合演習後は,全員が平均値を上回った。その他,学生の反応から,今回の体験学習は,自己理解と人間関係における相互理解が得られるのに,効果的であったといえる。 | |||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | The present study was carried out in order to evaluate the significace of the learnig-cycle-process in experience learning with 9 students. The students filled out the self-evaluation list before and after the learning-cycle-process. Before the process four students were ranked below the mean. However, all the students recorded above the mean after learning-cycle-process. It is concluded that the process of learning-cycle in experience learning was significantly effective in self and mutual-understandings in personal relations. | |||||||||||||
書誌情報 |
藍野学院紀要 en : Bulletin of Aino Gakuin 巻 13, p. 77-84, 発行日 2000-03-31 |
|||||||||||||
表示順 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 12 | |||||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | KJ00002358784 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 09186263 |