ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 藍野学院紀要
  2. 第20巻

ナースは社会保障を知らなくていいのか? : 看護系大学における制度・福祉系教育論序説

https://aino.repo.nii.ac.jp/records/577
https://aino.repo.nii.ac.jp/records/577
0594fceb-23ec-4ae5-b8f9-5b00e5802ace
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005223127.pdf KJ00005223127.pdf (779.8 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-27
タイトル
タイトル ナースは社会保障を知らなくていいのか? : 看護系大学における制度・福祉系教育論序説
タイトル
タイトル How to teach social sciences to nursing students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 生活経験
キーワード
主題Scheme Other
主題 制度理解
キーワード
主題Scheme Other
主題 国家試験
キーワード
主題Scheme Other
主題 チーム医療
キーワード
主題Scheme Other
主題 キーパーソン
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 students' daily life experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 understanding of relevant systems
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 national license examination
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 multidisciplinary care (team approach)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 key-person
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10553513
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 小田, 泰宏

× 小田, 泰宏

ja 小田, 泰宏
ISNI

ja-Kana オダ, ヤスヒロ
Yasuhiro, Oda

Search repository
Oda, Yasuhiro

× Oda, Yasuhiro

en Oda, Yasuhiro

Search repository
著者所属(日)
藍野大学
著者所属(英)
en
Aino University
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 論説
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 これからの看護師はチーム医療のキーパーソンの役割を期待されている。そのためには社会保障,社会福祉,医療制度,公衆衛生等に関する社会科学的知識と利害調整能力が必要である。看護学生はこうした分野の学習が相対的に苦手であるため,国家試験対策も含め教育に当たっては教員側の工夫が必要である。その第1は学生の学力の見極めと教育目標の明確化であり,第2は目標に対して体系的に構成されたオリジナルシノプシスの作成や話術の洗練である。第3に研究者としての実績以外にこうした教育上の工夫を評価する仕組みも求められる。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 It is said that nurses should play a key role in multidisciplinary care (team approach) and have certain knowledge of social security schemes, health care system and welfare services as well as some coordination skills to deal with stakeholders surrounding their patients. Generally speaking, Japanese nursing students are not only relatively poor at studying these fields of sciences but also unfortunately unaccustomed to presentation of their knowledge and skills. First, every faculty concerned has to evaluate their students' scholastic achievements more precisely and reset its educational goals. Secondly, it has to develop some teaching techniques and materials such as synopses reasonably compiled to achieve the goals mentioned above. The art of narration or conversation is also crucial to a lecturer. Executives who manage respective nursing colleges are expected to appreciate these kinds of efforts.
書誌情報 藍野学院紀要
en : Bulletin of Aino Gakuin

巻 20, p. 79-86, 発行日 2007-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 10
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00005223127
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09186263
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:23:29.463598
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3